Sidor

onsdag 19 oktober 2011

Fransk Lantlig Inredning i mitt hjärta!

Hej på er!

Var verkligen en evighet sedan jag skrev sist och jag har i tillägg till mig förra inlägg hunnit uppdatera mig till en ännu nyare iPhone! Det kan verka som att det var iPhonen som gjorde att jag slutade skriva, men om sanningen ska fram så blev livet lite för hektiskt och komplicerat och då fick bloggen ge vika.

Men...jag är fortfarande helt såld på fransk lantlig inredning och trots att den tagit en något ny form, hunnit vidareutveckla sig och har fått fler industriella influenser så tänkte jag nu ge lite nytt liv i bloggen.

Så, vad har hänt sen sist? Jo, lägenheten som väckte kärleken till fransk lantlig inredning är numera såld och trots att vi aldrig helt blev färdiga med den, så står vi nu inför en helt ny utmaning, nämligen ett nyköpt hus!


Huset ligger i Enskededalen i Stockholm, eller Pungpinan som området egentligen heter och är från 1928 och är i ett stort behov av en renovering. Namnet Pungpinan kommer från krogen Pungpinan som också kallades Skarpnecks krog eller Krogen i kröken, fick enligt traditionen sitt namn av att man där "pinade" sin penningpung för att betala brännvinet. Förhoppningsvis kommer det bli mer mysigt än en pina av att bo i huset, men jag tvivlar inte på att vi kommer pina vår penningpung av att flytta till hus :)



Såhär såg det ut på vår gata när alla husen byggdes 1928


Jag hoppas att ni vill följa med mig på denna nya resa som står framför oss och se hur vi förvandlar huset från renoveringsobjekt till ett hem i fransk lantlig stil.

Kram på er!

Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!