Sidor

lördag 7 mars 2009

Detaljer i hörnskåpet


Hej på er alla glada! ♥


Jag är så glad för att jag börjar äntligen få lite ordning i hörnskåpet! Jag har ju haft lite problem med det där att inreda det fint på hyllorna. Dels har jag inte haft så mycket fint som passade och dels för att jag inte hade någon idé om hur jag ville ha det..ja, ni vet hur det kan vara ibland =)

Men nu börjar det arta sig. Idag tänkte jag visa nedersta hyllplanet och vad jag har ställt där.


Det gör så otroligt mycket när man fina detaljer att jobba med. Den här kronan har jag köpt från Prästbostället. Krukan som står i mitten av kronan är ett av fynden vi gjorde på antikmässan. Den är från 20-30 talet och har en otroligt läcker patina, har tydligen stått i växthus och åldrats och grott. Även bibeln som syns där bakom är ett fynd från mässan.

Det har blivit mycket shopping sista tiden och mest fokus har det varit på blommor och krukor. Den här läckra urnan köpte jag hos Hansmikaels som reade ut en massa prylar i butiken.

Tror att jag snart inte kommer ha nå mer plats härhemma för blommor och krukor. Får nog hitta nånting nytt och fokusera på =)


Kram på er och hoppas ni har en alldeles underbar helg! Ikväll blir det tjejfest härhemma, ska bli superskoj! ♥

16 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Kul att du hittade till mig! Visst är det roligt att hitta en stil som man gillar och börja förvandla sitt hem med den. Jag började blogga för 1 år och 3 månader sedan, det var då jag upptäckte ett namn på den stil jag gillade och egentlgen önskade ha,så nu ett år senare är jag en bra bit på väg och ÄLSKAR mitt hem och alla vackra ting och slitna möbler som har en historia bakom sig!

    Jag önskar dig en trevlig helg!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Vill bara säga att det var jag som lämnade kommentaren ovan, inloggad på fel googelkonto!
    Maria/vita hemmet Lyckebo

    SvaraRadera
  3. Så underbar krona
    Älskar även den underbara krukan så fint.

    Ha en underbar helg

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Kronan är jättefin och bibeln och krukan och....alltihopa.
    Det blir jättefint i ditt hörnskåp.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej Anna! Tack för att du skriver fina kommentarer på min blogg - jag blir så glad när du lämnat ett avtryck...Hjärtan på tråd o kronan - så stilfullt o den stora krukan du visar på golvet - helt underbar!!! Fortsätt visa fler fina bilder snälla du...Kram på dig /Annfossil

    SvaraRadera
  6. Hej på dig och tack för din kommentar! Visst har jag bestämt varit in här förut, men du måste ha gjort om sidan helt el? Superfint hur som helst! Lägger till dig i favvisar direkt!

    Mina kransar är gjorda av eucalyptus som du köper i blomaffären..jag har gjort dem själv och de är inte alls svåra att göra och dessutom står de sig i evigheter!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Visst fick du det fint på hyllan, och kronan helt ljuvlig, Hans Mikaels en underbar affär som jag gärna besöker, hoppas din helg varit bra, ha en skön söndag, kram

    SvaraRadera
  8. Åh jag förstår! :-) Hoppas du hittar några butiker snart. Man fastnar ju lätt för några också. Vi har en fin butik i Eksjö. HeddaGretas heter den, har den som länk på min sida om du vill kika.

    Fina detaljer du hade i skåpet!
    Kram B ♥

    SvaraRadera
  9. Hej..vad kul det är att se att andra har samma intresse som jag själv..knappt kan låta penseln vara ifred så fort jag har en ledig stund. Men det är härligt att få pyssla.
    Jätte fina bilder. Blev fint i hörnskåpet:)Kommer följa din blogg:) Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Det bli ju jättefint i skåpet. man får ta det pö om pö så att man verkligen får det som man vill istället för något halvdant! ;)

    Roligt att du kommenterade i min blogg. Ja jag får lägga vissa saker på hyllan tills lillkillen är lite större, haha.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Kikar in här första gången!
    Vilken härlig blogg du har! Otroligt fina bilder!

    Välkommen in till mig!

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra inspirerande bilder du tar!

    SvaraRadera
  13. VIlken jättefin sida med massor av inspiration. Jag gillar oxå den franska shabby chic stilen, också att blanda den med modernare stil. Vårt hus är nybyggt och jättemodernt så då bryter det av fint tycker jag.
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Hej,

    Fin blogg du har;) jag undrar om du vet var jag kan köpa den fina vita unrnan på fot, det står att du köpt den hos HansMikael men den sidan verkar inte finnas längre...:( min har gått sönder och jag måste ha nya.

    Mvh Carina
    carina.svensson@ymail.com

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!