Sidor

söndag 1 mars 2009

Besök på Antikmässan i Kista

Hej på er! ♥

Vill bara säga tack till alla er som kikar in här, trots att det varit lite torka på inlägg i veckan! Alla era fina kommentarer värmer och gör mig jätteglad!


I lördags åkte vi till Kista för att gå på Antikmässan. Det var första gången som vi besökte en antikmässa och vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss. Till våra stora förvåning var mässan ungefär som en superstor myrorna-butik, fast med lite fler samlarsaker och möbler. Tvärr var det väldigt många montrar som var fyllda med bara porslin och vi hade nog hoppats på lite mer möbler och montrar med lantliga inslag. Men visst om man hade haft 20 000 kr att lägga på ett gammalt skåp så hade vi nog slagit till, fanns ett som var riktigt läckert med supersnygg patina.

Vi gjorde i alla fall några fynd och den här hinken från 1800-talet fick följa med oss hem.


Just nu står den ståtlig i vårt vardagsrumsfönster men planen är att så småningon köpa ett olivträd och byta ut blomman mot trädet.

Kram på er! ♥


11 kommentarer:

  1. Hej! tack för din fina kommentar! Hinken ni fick med er hem var riktigt läcker!

    Jag ska kolla i mina mappar om jag kan visa lite fler bilder från mammas trädgård...det är ju mina blommor...hihi..och jag har planterat mycket av dem så som jag vill att de ska stå!

    Ha en skön kväll!
    Martina

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och charmig hink ni fann. Fina bilder du tagit.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fin hink!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Halloj! Fan vilken skysst hink. I like! Filmen tyckte jag var sjukt bra. Den levde upp till mina förväntningar och mycket med. Visst skulle du också se den, eller hur var det?
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Ville bara säga att du har en väldigt mysig blogg och ett så vackert hem!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej! Va roligt med Antikmässa! Vilket fynd ni gjorde, ett olivträd i kommer passa som handen i handsken. Olivträd är så vackert, jag är sugen på att skaffa ett men undrar om jag klarar av att sköta det!! Jag har inga gröna fingrar... Ha en bra vecka! Kram M

    SvaraRadera
  7. DET BLEV JU ÄNDÅ ETTT RIKTIGT HÄRLIGT KÖP, KAN SE MID GEN NA FINA IHOP MED ETT OLIVTRÄD I VÅR, HA EN BRA KVÄLL, KRAM VIOLA

    SvaraRadera
  8. De blev ju riktigt snyggt med blommor i:) De är ju alltid kul att kika runt lite på loppis mm:)antik mässa de lät ju riktigt trevligt:) Jätte fin blogg har du:)

    SvaraRadera
  9. Riktigt snygg hink - olivträd blir jättebra - annars kommer jag och tänka på en liten rumsgran skulle oxå passa bra.

    SvaraRadera
  10. Så fint, tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  11. thank you for your posts. I love it

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!