Sidor

torsdag 19 februari 2009

Kvällspyssel med hallmöbeln


Hej på er!


Nu är det snart helg igen hörrni! Den här veckan har gått väldigt fort och som vanligt ska det bli jätteskönt med helg. Ikväll har jag varit en sväng på Mediamecca på Café Opera och minglat med branschkollegor. Blev inte så långvarig men det var jätteskoj att bara komma ut lite.

I veckan har jag hållt mig sysselsatt på kvällarna med att måla, skriva, klippa och häfta. Vi bestämde oss för att måla om de svarta beslagen på vår hemmabyggda hallmöbel vita, fixa så att det blir bekvämare att sitta på möbeln och dekorera den med en text.

Såhär såg hallmöbeln ut i somras precis efter att vi byggt den

Om ni har missat hur det såg ut när vi byggde möbeln så kan ni läsa om det här. För er som undrar så är hålet på sidan katternas ingång till kattlådan =)


Och nu efter veckans kvällspyssel ser den ut såhär



Jag skrev Anno 1910 eftersom våra hus är byggda då, kändes inte riktigt rätt att skriva Anno 2008, då möbeln egentligen blev byggd =)


Känns som att det fortfarande är någonting som inte stämmer eller fattas, men jag kan inte komma på vad det är. Får se, kanske byter det rosa tyget till ett tyg i samma stil som en fransk postsäck..


Kram på er och ha nu en jätteskön helg! ♥

20 kommentarer:

  1. Hej och tack för vänliga ord. blir jätte glad. Det är en lykta som är till vänster. JAg ser du gillar rosa just nu,jättefint. man längtar efter olika färg allt efter humör och känsla. På måndag blir det rosa tema, för din skull hihi. Trevlig Helg! Kram Anna Du har så fint hemma hos dig.

    SvaraRadera
  2. Jättefint!

    Om du syr ett överdrag som i modellen liknar ett kuvert-lakan, du vet de som är formsydda efter madrassen?
    Då kan du ju ha kvar det rosa under och bara dra över det potatisfärgade när du känner för det....

    Virrig förklaring, kanske...hi-hi!

    Kram och ha en härlig helg,
    Anette

    SvaraRadera
  3. Ju mer vitt desto snyggare tydligen. :)

    Resultatet blev jättefint.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Det rosa blev väldigt bra,vitt och rosa är en underbar kombination. Har mycket i de nyanserna hemma, som du såg i mitt kök.:) Ha en härlig helg nu! Kram från Anna

    SvaraRadera
  5. Nä... vad smart. Alltså med kattlådan. Har funderat och funderat hur jag ska bygga in den men inte kommit på. Det var ju super snyggt. Hmmm... undrar om maken är sugen på ett nytt projekt *fniss* Ha en bra kväll kram sari

    SvaraRadera
  6. Det blev jättefint det med! Vad duktig du är....jag blir så inspirerad av dina bilder!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  7. Hej! Första gången jag kikar in här, vilken fin blogg du har!
    Hallbänken blev jättefin, gillar lösningen med kattlåden :) Var det inga problem att lära katterna att använda den?

    Trevlig helg! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Hej

    Hittade din blogg idag. Kommer återvända! Verkligen jättefint!

    /Marie

    SvaraRadera
  9. Hej!
    så fint det blev! jättefint :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Blev jättesnyggt, vitt och rosa är så fräsch tillsammans. Finurlig lösning till kattlådan..kanske något för min lilla tös :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Vilken förvandling, det blev så fint med texten och vilken bra ide' med kattlådan.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Otroligt fint och vad härligt med rosa, en av mina favoritfärger! Kram, Nina

    SvaraRadera
  13. Jamen då får vi se hur dina tallrikar tål er behandling då ;). Vi maskindiskar väldigt sällan tallrikarna eftersom de är för stor för diskmaskinen (baksidan av de vackra tallrikarna). Så kanske det är det som gör skillnaden? För vi använder de ju som sagt som vardagsporslin...

    Kram M

    SvaraRadera
  14. Hej hej. Jag bara undrar om du skriver texterna på frihand eller om du gör det via dator och skriver ut på ngt vis. Tacksam för svar, då jag ska inreda en ny lägenhet i Sthlm för en så billig peng som möjligt =)
    Underbar stil har du iaf =)

    SvaraRadera
  15. Hej!

    Var kommer ditt nattduksbord ifrån, de vita med söta ben.

    finns under namnet; Vackert från Jeanne D´arc.

    Sen såg jag söta små hyllplan där du har ljusen på i hallen. Var finns dem att få tag på?

    Inspirarande blogg!
    MVH Josefina

    SvaraRadera
  16. Hej Josefina,

    Kunde inte svara direkt till dig då du gick in som anonym, så då hoppas jag att du ser svaret här :)

    Nattduksbordet är från IKEA, men de finns bara i svart och gult, så vi köpte de svarta och målade om dem :)

    Hyllorna i hallen kommer från Indiska.

    Kram på dig och hoppas du får en trevlig helg!

    Anna

    SvaraRadera
  17. Men guuud så snygg och smart lösning på detta med kattlådan! En typisk sak som man annars måste ha i hemmet men som är grymmt fult och "förstör" helheten! Gillar verkligen din still!
    Jätte mysig blogg!

    SvaraRadera
  18. Vilken underbart smart idé! (såg inlägget när ni byggde det) Blev verkligen jätte snyggt och fint! Mysig blogg också :)

    SvaraRadera
  19. Superfin! Men nu blev jag nyfiken - har ni använt en skiva eller plankor för själva "toppen" av kattlådehuset? :)

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!