Sidor

onsdag 11 februari 2009

Fynd på myrorna

Hej på er alla glada!

Hoppas ni har haft en bra början på veckan! ♥

Själv har jobbat som vanligt och inte hunnit gjort så mycket mer. Det finns så mycket jag vill göra, men tiden räcker inte riktigt till...och inte pengarna på banken heller =)

Däremot så gjorde vi ett fynd på myrorna för ett tag sen: En stol till sovrummet.


Planen är att måla om den vit och klä om sitsen. Målningen kommer inte vara ett problem, börjar ju få rutin på det där nu, men jag är liiite orolig för hur det ska gå att klä om sitsen...har aldrig gjort det förut. Nån som har något tips på hur man ska tänka/ göra när man klär om en sits?

Tog en så läcker bild på Nemo i dagarna, kan inte låta bli att visa upp den för er.


Kram på er alla goa! ♥

7 kommentarer:

  1. Jättefin stol! Tror det blir kanon med ny färg och tyg! Är inte heller nått proffs när det gäller att klä om möbler, men det tror jag du fixar! Kram M

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Snygg stol det där.
    Inte så svårt att klä om den, om sitsen är löstagbar dvs.
    Då lyfter du bara av den, tar bort det svarta tyget, kollar skummgummit eller det vita fluffet elle vad det nu ligger i den under tyget du tatt bort. Är det i bra skick så behåller du det, annars köper du nytt så den blir fluffig ooh fin. sen tar du ditt nya tyg och sjkuter fast det med häftpistol, men tänk på att vika det snyggt i hörnen och spänna rejält.
    Hur sitsen ser ut under är det ju ingen som kommer att se eftersom det inte är en stol som har en sits med såna där fina nitar som ligger runt kanten, som är riktigt klurigt att göra själv om man inte är fackman.
    Lycka till detta klarar du.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. hur snygg bild som helst du fick till (: avis!

    SvaraRadera
  4. Hej Anna, stolen kommeer att bli underbar när du trollaat lite med tyg och vit färg.
    Vilken häftig bild på kissen.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!
    En så fin stol. Vacker form.
    Du - lyssna på Anna där uppe hur man byter tyg på löstagbar sits. Om den sitter fast - skicka hit den så fixar jag den åt dig :) Har ju företag där jag fixar just sånt nu. Hur kul som helst.

    Måste bara säga förresten, att dina handtag du visade låååångt ner bland inläggen, är helt underbara!! Skitsmart och jättesnyggt.

    Kramar Malin :)

    SvaraRadera
  6. Mmm kisseögat...och namnet på katten gav mig ett stygn av smärta i själen. Min ena birma Nemo fick vi ta bort för inte alls så länge sedan (2 år sedan men känns som om det var igår).

    Nåja jag ska kanske våga mig in på din blogg igen trots det :-)

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!