Sidor

söndag 15 februari 2009

Detaljer gör hemmet


Hej på er!


Hoppas ni hade en mysig alla hjärtans dag! Här hemma mös vi, sprang in en sväng på myrorna, gjorde lite fynd och åt gott.

Fanns riktigt mycket på myrorna den här gången! Fick med mig 4 ljusstakar, 2 vaser och 3 småskålar hem och det bästa är att allt gick på 170 kr =)

Här har jag ställt rosorna jag fick av David på alla dag i en av de nya vaserna

Två av de nya ljusstakarna och den andra vasen som jag har dekorerat med Hjärtan på Tråd.

Tycker den här blomman är sååå mysig, dessutom väldigt lantlig!


Jag börjar trivas riktigt bra med inredningen i lägenheten nu. Känns som att vi börjar få lite bättre ordning och inredningen börjar ta form. Vi börjar samla på oss lite fler fina och personliga detaljer och den lantliga inredningen har satt sina spår överallt. Självklart är det en massa saker kvar, så nu gäller det bara att inte stressa på, utan ge det lite tid, så att man verkligen hittar de där detaljerna med det lilla extra.

Kram på er och jag är jätteglad att ni kikar in hit och tar del av mina tankar och funderingar! Ni anar inte hur mycket det värmer om hjärtat.





10 kommentarer:

  1. Vilka vackra rosor du fått, passar fint i ditt nya fynd.

    Vad kul med homestylingen av er lägenhet, hade varit kul att se det programmet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. tack så mycket för kommentaren på min blogg (:
    jo, det är så typiskt när idéer glöms bort! speciellt när man kommer på flera på en gång, då är det svårt att hålla reda på alla :P

    jaså, var panelskvian lätt att sätta upp? och är ni nöjda?

    tricket är så enkelt att jag alltid använder mig av namn/url istället för mitt konto. då kommer man direkt (:

    kram!

    SvaraRadera
  3. Det stämmer att det är ett Mateus-fat på bilden. Jag har aldrig hört det innan att de skulle vara sköra, tycker nog snarare att de är gedigna. Jag handdiskar iofs mitt porslin, funkar kanske inte i diskmaskinen? Jag ska fortsätta samla på mig mer Mateus iallafall, det är så vackert :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Fina rosor
    Ha en bra vecka

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Härligt med rosa och vitt i kombination.Vilka fynd. Jag tycker också om växten,har en sådan som jag haft jätte länge i en alldeles för liten kruka med dålig jord.Trots dåliga förutsättningar växer den och lever. Den passar jätte bra till lantlig stil.Heter den plättar på rad? Ha en bra vecka.Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Anna; Illusion i vitt; Jag tycker med att servisen är jättfin. Jag läst någon kommentar om att tallrikarna blir lätt kantstötta. Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av det. Du kan ju alltid göra ett inlägg och fråga dina läsare om det? Nej, det är ju för dyrt för att chansa. Kram

    SvaraRadera
  7. Det är bara att komma, vet du.:-) Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för kommentaren! :D

    WOW vilka härliga rosor!!

    Jag kommenterade din härliga hjärtformade kruka tidigare och försöker få tag på en likadan , den är ju så fin!

    Ha det gott!

    Kram Mrs Krumelur

    SvaraRadera
  9. Hej! Älskar färgen på väggen! Skulle vara otroligt tacksam om du kunde berätta namnet och nr på den! Vänlig hälsning Paulina

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!