Sidor

torsdag 15 januari 2009

Omstyling av IKEA lampan

Hej på er!

Här kommer en före och efter bild på den svarta IKEA lampan som vi sprayde vit. Vi tog även bort några av detaljerna den hade sen innan för att få lite mer rymd.


Jag övertalade David att vi skulle spraya lampan inomhus och det kan jag säga att jag ångrar! Vi tejpade upp skyddsplast i stora delar av köket och tänkte att vi skulle vara safe, men icke det icke! För det första så luktade det starkt som bara den och för den andra så fick vi en hinna av vitt damm över hela köket, även där vi hade täckt med plast. Så efter att sprayflaskan var slut och lampan inte riktigt helt täckt så fick vi skura hela köket, från tak till golv =(

Men men, det är bara bita i det sura äpplet, erkänna att man borde lyssnat på David som tyckte vi skulle gå ut och göra det här och hoppas att man minns det till nästa projekt som man ska spraya =)


Kram på er och jag är jätteglad att ni kikade in till mig!

6 kommentarer:

  1. Den blev jättesöt! Blev mycket bättre efter sprayning! Ibland är man så ivrig med sina projekt så man vill inte vänta, jag brukar spraya ute men några gånger har de inte gått och då har jag stått i mitt förråd... :) blev lite städning där sen med! vad gör man inte för att få måla! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Wow vilken skilnad.Jättefin blev de/Kramisar

    SvaraRadera
  3. Den blev JÄTTEFIN!

    Jag gjorde samma misstag, när jag sprayade min säng i mitt förråd, då jag fick färg även på gräsklipparen & mopeden, men det gick tack & lov att torka bort..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Lampan blev jättefin! Va bra att du skrev det där om sprayningen. Stod själv o funderade på om jag skulle våga spraya inne förra veckan. Men bestämde mig som VÄL VAR att göra det ute. Vilken tur. Dan efter sprayade jag nämligen, bara lite, i målarstudion. FYYY va det luktade i flera dar - fastän jag vädrade som en galning.

    Mycket fina grejer du pysslat med sen jag besökte dig sist.

    Ha det så gott i helgen,
    Kram Malin :)

    SvaraRadera
  5. hihihi, ja den har jag också gått på...att spraymåla inomhus. Aldrig mer :-)
    Jättefin blogg du har förresten, första gången jag är här. Ditt bord och dina stolar blev jättefina med texten du gjorde.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Vad sjukt att jag hittade denna sida på nätet, har en exakt likadan lampa hemma som jag o min sambo målade vit (ej spray) vi tog oxå bort massor av det onödiga plotret på den. Den blev kanonfin, vilket syns på bilden :) trodde vi hade en unik lampa hemma. :)
    /Jeff

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!