Sidor

tisdag 20 januari 2009

Behöver er hjälp!

Hej på er!

Nu skulle jag bli jätteglad om ni kunde hjälpa mig genom att tycka till! =)

Det är nämligen så att vi har vaniljgula väggar och bröstpanel i vardagsrummet just nu och jag gillar verkligen inte färgen. Det var målat så när vi köpte lägenheten och det har stått på listan att måla om enda sen vi flyttade in.

Nu har jag lekt lite i Photoshop bara för att se hur det skulle bli om man målade om. Här kommer lite bilder på hur det ser ut nu och hur det skulle kunna bli:

Såhär ser det ut nu, både väggarna och bröstpanelen är vaniljgula

Såhär tror jag att jag skulle vilja måla om på ett ungefär. Bröstpanelen har blivit vit och väggarna blev ljusgråa.

Nu

Om vi målar om

Nu

Om vi målar om

Vad tror ni? Är inte riktigt säker på hur vi ska göra...

Från början tänkte vi ta bort bröstpanelen helt, men nu vet jag inte. Det är kanske synd att ta bort den eftersom den är så lantlig. Sen tänkte vi ett tag på om vi skulle korta ner den..men då kanske det skulle se konstigt ut..Eller ska vi ta bort den helt?!

Det är jobbigt när man inte kan bestämma sig. Vad tycker ni? Ska vi måla om? Ska vi behålla bröstpanelen? Vad tror ni om den gråa färgen som jag gjort med Photoshop? Eller tror ni att nån annan färg skulle passa bättre? Hur skulle ni göra?

Blev många frågor nu, men jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig på traven! =)

Kram på er!


PS. den gråa färgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men tänk er en mjuk ljusgrå färg =)

17 kommentarer:

  1. Hej!jag vill börja med att säga att din blogg är jätte fin och inspirerande.Jag gillar ju vanilj om den inte är för gul.Det kan bli snyggt i ljust grått också.Antikvitt är snyggt och man blir inte styrd åt något håll.Det är svårt att bestämma ibland!Det var inte ycket till hjälp va?!Lycka till du visar väll hur det blev? Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jättekul att hittat till din fin blogg också! Smart att testa i photoshop innan! Jag tycker ni ska behålla panelen, så fint! Sen är det ju en smaksak med färg men ljust ljusgrå och vit panel tycker jag låter som en jättefin kombination! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej igen.Jag skulle nog korta ner bröstpanelen
    lite om den ska vara kvar.Man blir lite friare att placera tavlor i olika höjd.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Behåll panelen & måla väggen ljusgrå..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det blev mycket finare i vitt.Visst är det bra att man kan leka fram färgerna med fotoprogram/Kramisar

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar lya :) Man vill verkligen flytta in :) Hade bra kram / http://blomsterknoppar.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Tycker att båda varianterna är fina. Så smart att köra bilden i photoshop. Om jag MÅSTE välja ;) så tar jag alternativet i vitt och ljusgrått.

    Lycka till!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Behåll panelen som den är & måla den vit & väggar i grått =0) !

    Har själv panel i hallen som, snart ska få bli vit...*hrm*, tror jag, ska bara " sälja " ideen till sambon först !

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. gillar absolut det vit gråa alternativet

    SvaraRadera
  10. Hej Åhh va gullig sida.. ja skulle måla sthls vitt på panelen sen skulle jag tapetsera med en beige ljusbrun Emblem tapet...ja kommer komma tebaks o kika in hos dig.. kram snowwhite-sussie.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. hej
    tack snälla du för komentaren om min låda blir jätte glad =) jag skulle absolut behålla panelen och måla grått precis som du visar...jätte snyggt
    kram pia

    SvaraRadera
  12. Det låter jättebra att måla med en varm ljusgrå färg tycker jag! Så att det inte känns för "kallt" i rummet, ni har så fint golv också! Jättevackert! Ska ni måla det eller låta det vara som det är? Kram M

    SvaraRadera
  13. Hej igen!du frågade om höjd på panelen.Du skulle kunna korta den så det blir som en hög gammeldags golvlist kanske sätta en vacker krönlist upptill.Bara en tanke.Jag tycker höga golvlister är så vackert.Lycka till kramar!

    SvaraRadera
  14. Du ska absolut behålla panelen tycker jag,man ska inte ta bort det som är charmigt. I köket har vi en likadan panel,vitmålad med en randig tapet ovanför som går i vitt och beige. Det är väldigt fint och lantligt.

    SvaraRadera
  15. måla inte om!färgen är helt underbar och vitt ser för avskalat ut

    SvaraRadera
  16. hej!

    Jag undrar bara vad det är för soffa på bilden?

    MVH Lova

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Jätte fint hem. Tycker panelen ska vara kvar som den är men att ni ska måla om precis som du tänkt dig! Det vore absolut det finaste.
    Jag undrar var du hittat det hemskt fina soffbordet?? Jag letar efter exakt sån stil på soffbord nu.

    carlssonsabina@hotmail.com
    spunkc.blogg.se

    Ha de kanon, lycka till med renoveringen hemma.
    / Sabina

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!