Sidor

fredag 7 november 2008

Ny Badrumsspegel

Vårt badrum är ganska modernt, vilket jag tycker om eftersom det blir lite av en kontrast mot resten av lägenheten. Det är ljusblå mosaik-kakel på väggarna och mörkblått kakel på golvet, spottar i taket som man kan dimma och vitt badrumsporslin.

Då badrummet är väldigt litet så ryms det inte så stort handfat som man hade önskat, vilket rätt ofta kan sluta upp med en hel del vatten på golvet. Planen är att försöka hitta någon smart lösning så att man kan få in ett lite större handfat så småningom.

Men det får bli ett senare projekt.

För att få badrummet att se lite större ut och även få in en lite mer personlig stil fick jag idéen att sätta in en ny badrumsspegel som var lite större. Vi hittade en gammal guldram på myrorna som vi köpte för 175 kr.



Vi målade om den och gjorde en mörk patinering på den. Köpte spegelglas som vi skar till och satte in i ramen, och vipps så hade vi en ny badrumsspegel! =)





Älskar hur patineringen blev, spegeln ser sådär gammalt "smutsig" och sliten ut! :)



Såhär såg det ut innan i badrummet



Såhär blev det med den nya badrumsspegeln


2 kommentarer:

  1. Hej! Vad är mörk patinering? Jag har själv sparat en gammal tavla med guldram som jag skulle vilja göra till spegel. Gillade ditt resultat.
    Mvh Janet

    SvaraRadera
  2. Hej! Undrar hur du gjorde patineringen! :-D Blev juh jätte bra! Vill oxå försöka! :-D

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!