Sidor

tisdag 18 november 2008

Inspirationsbilder

Vi hann inte måla några fler lager på bordet i söndags, jag fick superont i ryggen när vi höll på att antikvaxa stolarna =(

Tror att det är en hel veckas målning och slipning som satt sina spår. Men igår, när jag fått vila i en dag, så fick vi på det första lagret vitt på bordet. Ska försöka göra färdigt bordet den här veckan! Ohhh det ska bli så skoj och få köksmöblerna färdiga!! Sen blir nästa mission att hitta fina saker att duka med!

Det finns så mycket fint att hitta på nätet, och nu har jag spanat runt efter lite fina saker! Här kommer lite tips:

Den här äggkoppen i nysilver tycker jag är så otroligt vacker!!
Kommer från Fredrik & Micael och kostar 125 kr styck.

Är på jakt efter snygga tallrikar i olika storlekar men har inte hittat några som jag gillar. Vill ha nånting i vitt, spelar ingen roll vilken nyans bara de inte är åt det gula hållet. Får gärna vara lite ojämna i kanterna och ha nånting speciellt ovanpå tex ett mönster eller struktur. Gissar på att det här kommer bli en dyr historia om jag känner mig själv rätt. Men samtidigt är det värt det om man hittar något som man verkligen älskar!

Nånting i den här stilen skulle vara superskoj att hitta när kommer till servis. Det här är en skål i elfenbenfärgad keramik som kommer från Nordljus. Tyvärr är den slutsåld. Men skulle jag hitta en servis som ser ut som denna med tallrikar i olika storlekar och former så skulle jag bli superlycklig!!


Den här servisen från Pelargonium Lantlig Design & Inredning tycker jag också är fin, men är lite orolig att det blir lite för mycket om man har en hel servis i den.

Det här vackra glaset kommer från Nordljus och kostar 59 kr styck. Supersnyggt!

Även den här kommer från Nordljus! Såå snygg!

De här 30 cm höga ljusstakarna i silverfärgad mässing tycker jag är supersnygga!
Kommer från CountryStyle och kostar 649 kr styck.
Skulle gärna ha både en och två sådana hemma hos mig!


Det var allt för den här gången, ge mig gärna tips på snygga serviser som ni tror jag kommer gilla!

Kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Så vacker servis!

    Jag har sett IKEAs servis arv på deras hemsida - den är jag jättesugen på.

    Har så våldsamma diskare så den blir perfekt för mig!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Hej å hå! Vilken UNDERBAR blogg du har!
    Å lägenheten med möbler o grejer är superfin. Precis så som jag försöker få till det hemma.

    Chic Antique har en jättefin servis ... Nu är det så att jag jobbar på Kungens Lilla Piga i Gamla stan. Vi har den servisen, även om mattallrikarna inte kommer in igen förrän nån gång i december. Men den är jättefin verkligen. Du kan ju titta förbi o kolla och känna lite!

    Va kul att du oxå målar - du är jätteduktig. Är det inte så himla roligt när man förvandlar nånting? Älskar att hålla på.

    Ha det så gott, och jag är jätteglad att jag hittade till dig ikväll.

    Kram på dig,
    Malin :)

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder du har...kommer gärna åter till din sida// Annica

    SvaraRadera
  4. Hej, hittade din blogg när jag googlade på vit lantlig romatik och blev förtjust i servisen, men jag säger som dig, det blir nog för mycket, ett fat eller nåt skulle passa bra.
    Ha en trevlig söndag kväll1
    Rose-Marie

    SvaraRadera

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!