Sidor

onsdag 12 november 2008

Fransk Lantlig Inredning...

är så mysig!

Jag prenumererar på en del inredningstidningar och blir på så bra humör när jag ser alla mysiga bilder! Då jag inte haft det här intresset så väldigt länge så söker jag hela tiden inspiration i tidningar, bloggar och forum för att komma på hur jag skulle kunna göra hemma. Mitt mål är att skapa ett hem där gammalt möter nytt i en bra harmoni, men det är inte alltid så lätt!

När jag var liten så samlade jag på en massa saker, allt från mammas gamla fina parfymflaskor till små porslinsfigurer och dockor. Och sen nån gång på gymnasiet så fick jag ett ryck och plockade bort alla dessa prylar, för att istället ha det stilrent och undanplockat. Och så har jag haft det i alla år sen dess. Så mitt problem nu, är att försöka hitta en balans där man kan ha fina saker i hyllorna utan att det ser FÖR mycket ut.

Och det här är inte så lätt! Vi köpte ett hörnskåp i somras på myrorna som vi målade om och fixade till, och det här skåpet har 4 hylllplan där jag hade tänkt och ställa fina saker. Men dilemmat som jag står inför är att hitta just den där balansen.

Vi målade skåpet på samma sätt som jag beskrev i inlägget om vardagsrumsbordet.

Jag har sett en massa fina bilder på hur man kan inreda hyllplan och öppna ytor, men jag har ännu själv inte fått någon egen bild hur jag vill göra, så nu hoppas jag att det snart ska komma till mig =)

Här är i alla fall några fina inspirationsbilder

Bild från Hem & Antik nr.6 2008

Bild från tidningen Lanliv nr. 13 2008
Otroligt fin bordsdukning. Tror jag ska börja samla kottar...

Bild från tidningen Lanliv nr. 13 2008

Bild från tidningen Lanliv nr. 13 2008

Bild från tidningen Lanliv nr. 13 2008

Bild från Vakre Hjem & Interiör nr. 5 2008
Gillar verkligen den här lyktan! Tror jag har sett nån på SIA som jag skulle kunna tänka mig och köpa. Får springa dit nån dag snart, jag har ju den stora butiken precis bredvid jobbet =)

Bild från Vakre Hjem & Interiör nr. 5 2008
Önskar vi hade haft en sån här fin tegelvägg någonstans i lägenheten. Men det kanske får bli ett kriterium när vi köper vår nästa lägenhet... (kommer inte bli lätt, listan över kriteriumen växer nästan varje vecka)

Bild från Hem & Antik nr.6 2008

Bild från Hem & Antik nr.6 2008

Hoppas ni får någon inspiration av de fina bilderna!
Kram på er alla, nu ska jag gå och fortsätta läsa min bok som är jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!