Sidor

tisdag 28 oktober 2008

Första inlägget

Tänkte jag skulle prova det här med att blogga. Har ett nyfunnet intresse för fransk lantlig inredning och har hittat så mycket inspiration hos andra bloggare att jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina egna tankar, bilder och projekt.

Jag kanske ska börja börja berätta om mig själv..Jag är 25 år och heter Anna. I januari i år flyttade jag till Stockholm på grund av att jag fick ett jobb. Innan dess bodde jag sex år uppe i Luleå där jag pluggade Internationell Ekonomi med inriktning på marknadsföring vid Luleå Tekniska Universitet. Under mina år i norr träffade jag min pojkvän David, och idag har vi vart tillsammans i över fem år och bor tillsammans med våra två katter; Nemo och Gosan.

Den första månaden i Stockholm bodde vi i en lägenhet som vi hyrde i andra hand i Bromma, men blev kanska snabbt less på att inte ha nånting eget, så vi började springa på lägenhetsvisningar. Efter inte så lång tid hittade vi vår drömlägenhet som vi snabbt köpte!

Lägenheten vi köpte ligger i Hjorthagen, ca 7 minuter med tunnelbana från T- Centralen. Husen är byggda 1910 och är väldigt charmiga. Lägenheten är en ljus 2:a på 53 kvm med stora djupa fönster, 2,75 cm i takhöjd och har originalgolven kvar.

Tror att det är mycket på grund av lägenheten som jag fick mitt nya intresse för fransk lantlig inredning. Det är ganska enkelt när man har en bra grund att utgå ifrån =)

Här kommer lite bilder på lägenheten.

Vårt sovrum sett från vardagsrummet

Sovrummet

Fönstret i Vardagsrummet


Hallen, hatthyllan är köpt från http://kungenslillapiga.se/

Lampan i vardagsrummet är från Mio





Det var allt för denna gången, nästa gång ska jag visa lite bilder från våra projekt =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!

Vad kul att du hittat hit!
Lämna gärna ett avtryck i min blogg!
Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

Kram!